צבא ארה"ב רוצה הגנה: מערכת "מעיל רוח" תותקן על טנקי אברה'מס

    מוטי סבן No Comments on צבא ארה"ב רוצה הגנה: מערכת "מעיל רוח" תותקן על טנקי אברה'מס

    מערכת ההגנה האקטיבית "מעיל רוח" הישראלית, זוכה להתעניינות עולמית, בענייני מיגון טנקים וכלים משוריינים | צבא ארה"ב הגדול בעולם, סגר חוזה עם רפאל לצורך אספקת המערכת לטנקי אברה'מס מהמתקדמים בעולם, בהיקף של 193 מיליון דולר

    16:15
    16.05.24
    נתי קאליש No Comments on מסתמן: האדמו"ר יערוך הדלקה בקבר שמעון הצדיק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חדשות טובות לתעשיות הבטחוניות בישראל: צבא ארה"ב חתם על רכישת מערכת ההגנה האקטיבית "מעיל רוח", של חברת רפא"ל, היקף העסקה תעמוד על 193 מיליון דול בשלב הראשון, החוזה נחתם מול חברת LEONARDO DRS במסגרת שיתוף פעולה ארוך טווח עם רפאל.

    מערכת ההגנה "מעיל רוח" היא מערכת ייחודית הראשונה מסוגה בעולם והיחידה שכבר עברה את המבחן המבצעי הראשון ב"צוק איתן". המערכת מגנה על כלי רכב משוריינים בהם טנקים ונגמשי"ם מפני פגיעות נ"ט ואיומי טילים נוספים.

    המערכת תותקן על טנקי אברהמס המתקדמים בעולם תוצרת ארה"ב. המערכת תסופק לאחר ייצורן בישאל ובארה"ב בכדי לתמוך בדרישות המבצעיות הייחודיות של ארה"ב. המערכת כבר נמכרה בעבר ללקוח זר.

    אחוזי הפגיעות בטנקים ובכלי רכב משוריינים במערכות מלחמתיות, הפכו את הטנקים מכלים משני מערכה למלכודות מוות, מאז פיתוח טילי הנ"ט המתקדמים, הפכו הטנקים לכלי מערכה מכריע וכלי משמעותי לחיסול איומים ניידים ונייחים.

    המענה היחידי שפותח מאז בהצלחה רבה היה "מעיל רוח" המערכת יכולה לזהות כמה שיגורים יחד של איומי נ"'ט, ומשגרת לכיוונם את אמצעי היירוט שמתפוצצים סמוך לטיל ומשמידים את האיום, בו בעת שהמערכת משגרת לכוחות מידיע על מיקום האויב לצורך ניטרולו בידי שאר הכוחות.

    המערכת כיום כבר מותקנת על מספר פלטפורמות, טנקי מרכבה 4 ו-3 נגמשי הנמ"ר החדשים, כמו כן, המערכת נמצאת תחת חוזים לאספקה, שבסופה היא תהיה מותקנת על למעלה מ-1,000 פלטפורמות בצה"ל.

    מאז יירוטה המבצעי הראשון במרץ 2011 הוכחה המערכת כבר פעמים רבות בשדה הקרב, בעיקר בעת מבצע "צוק איתן", והותאמה לסוגי רק"ם נוספים.

    אהרון הנקינס, סגן נשיא ומנהל כללי של חטיבת מערכות קרקעיות ב-DRS LEONARDO, אמר כי "הזכייה היא שיא של שנות עבודה מאומצת, שנעשתה בידי צוותים מהתעשיות כדי להגן על לוחמי צבא ארה"ב, ולטפל, בפער יכולת קריטי, בתצורה המשוריינת שלו".

    משה אלעזר, סמנכ"ל בכיר ומנהל חטיבת היבשה והים של רפאל, אמר כי "החברה מספקת פתרונות הגנה לצבא ארה"ב כבר יותר משני עשורים באמצעות מיגון פסיבי מציל חיים על כלי רכב כגון ברדלי, סטרייקר ו-AAV7 ואנו גאים להמשיך לעשות זאת עם מערכת מעיל רוח".

    צילום: פלאש 90



    0 תגובות